Howe akui tidak pernah dihubungi FA

Howe akui tidak pernah dihubungi FA


London: Pengurus Newcastle, Eddie Howe berkata, beliau tidak dihubungi oleh Persatuan Bolasepak England (FA) semasa pencarian pengurus baharu England, yang berakhir dengan pelantikan Thomas Tuchel.

FA mengumumkan bahawa bekas pengurus Chelsea dan Bayern Munich itu akan menjadi pengganti tetap Gareth Southgate sebelum memulakan tugasnya pada bulan Januari.

Ketua Eksekutif FA, Mark Bullingham berkata, badan induk itu ‘menemuduga kira-kira 10 orang’ termasuk beberapa calon tempatan sebelum memilih Tuchel.

Howe, salah seorang daripada jurulatih England di Liga Perdana Inggeris, boleh dikatakan calon terbaik yang berasal dari negara itu.

Namun, ketika ditanya pada sidang akhbar praperlawanan sama ada beliau ditemuduga untuk jawatan berkenaan, beliau menjawab: “Tidak.”

Howe, yang pasukannya akan melawan Brighton esok, berkata tiada sebarang panggilan daripada FA.

Pengurus Newcastle itu menyatakan beliau gembira kerana ‘gangguan’ mengenai siapa yang akan menggantikan Southgate sudah berakhir, tetapi beliau mungkin akan berminat dengan jawatan itu di masa akan datang.

“Tiada siapa yang lebih gembira daripada saya melihat Thomas mendapat jawatan itu, dan mengambilnya kerana ia hanyalah satu gangguan – bukan bahawa ia mengganggu saya, tetapi anda boleh lihat ia boleh mengganggu kadang-kadang apabila perkara-perkara tertentu diucapkan dan ditulis,” katanya.

© New Straits Times Press (M) Bhd



Source link

OR

Scroll to Top