Penentangan terhadap Israel tidak akan terhenti dengan kematian Sinwar

Penentangan terhadap Israel tidak akan terhenti dengan kematian Sinwar


TEHRAN- Pemimpin Tertinggi Revolusi Islam Ayatollah Seyyed Ali Khamenei berkata, gerakan penentangan terhadap rejim zionis tidak akan berhenti walau sesaat selepas kematian Yahya Sinwar.

“Hamas masih hidup dan akan terus hidup walaupun kehilangan pemimpin berpengaruhnya”, kata Ayatollah Khamenei sambil menzahirkan ucapan takziah atas kematian Sinwar berikutan tindakan pengganas Israel.

Menggambarkan Sinwar sebagai seorang pejuang, pemimpin tertinggi Iran itu menyifatkan Sinwar sebagai pemimpin yang tekad, memiliki keberanian dan ketajaman mental dalam menentang musuh yang kejam.

Pembunuhan Sinwar dalam serangan pada 7 Oktober, sejarah yang tidak boleh diperbaiki, bahkan akan diingati di wilayah ini, tambah Ayatollah Khamenei.

“Bagi orang seperti dia yang telah mendedikasikan hidupnya untuk pertempuran melawan musuh kejam, tiada apa yang layak baginya kecuali kematian syahid.

“Sesungguhnya kehilangannya amat pedih bagi barisan penentangan. Bagaimanapun, barisan ini tidak menghentikan kemaraannya dengan kematian tokoh-tokoh terkemuka seperti Sheikh Ahmed Yassin, Fathi Shaqaqi, Rantisi, dan Ismail Haniyeh.

“Begitu juga, ia tidak akan goyah sedikit pun dengan kesyahidan Sinwar sama ada, kata Ayatollah Khamenei. – Agensi



Source link

OR

Scroll to Top