June 14, 2024

Bapa Fury 'bermandi' darah


Riyadh: Bapa Tyson Fury kelihatan menanduk seorang anggota rombongan Oleksandr Usyk dalam pergelutan berdarah di sidang media untuk perebutan gelaran kelas heavyweight dunia hujung minggu ini di Arab Saudi.

John Fury, dengan luka di dahi dan kesan darah di mukanya, mengesahkan kepada televisyen Sky Sports penglibatannya dalam insiden di Riyadh yang dihadiri kedua-dua petinju.

“(Dia) tidak menghormati anak saya, petinju heavyweight terbaik yang pernah memakai sepasang sarung tangan tinju,” katanya.

“Keluar dengan semua sampah itu. Dia berada di muka saya, cuba menjadi pandai.

“Masuk ke ruang saya (dengan) menyebut Usyk, Usyk…saya hanya melaungkan nama anak saya sendiri. Maka dia pergi selangkah lebih dekat dan selangkah lagi. Jadi pada penghujungnya saya seorang pahlawan, itulah yang kita lakukan.

“Anda datang dalam ruang saya, anda akan mendapat apa yang akan datang,” tambahnya.

Pertarungan itu pada asalnya bertujuan untuk berlaku pada 23 Disember tahun lalu dan kemudian ditetapkan pada 17 Februari sebelum dijadualkan semula apabila Fury mengalami kecederaan dalam latihan.

Pengurus Usyk, Alexander Krassyuk berharap senior Fury akan meminta maaf.

“Adalah bagus jika kita mendengar beberapa permohonan maaf daripada John, kerana ini adalah kelakuannya,” katanya kepada Sky.

“Kami adalah contoh untuk seluruh dunia… generasi baharu kanak-kanak mengambil kami sebagai contoh. Apa yang akan mereka lihat daripada perkara ini?”

© New Straits Times Press (M) Bhd



Source link

OR

Scroll to Top