July 16, 2024

Kolam Jiwa Perlu Bersih Untuk Berjaya! Tinggalkan Dunia Lakonan, Hanez Suraya Bahagia Urus Hijab ‘Everyday KL’ – Hijabista

Kolam Jiwa Perlu Bersih Untuk Berjaya! Tinggalkan Dunia Lakonan, Hanez Suraya Bahagia Urus Hijab ‘Everyday KL’ – Hijabista

Pencarian Dewi Remaja 2022 kini melabuhkan tirai dengan kemenangan buat pertama kalinya wakil peserta dari Sabah, Tracie Sinidol. Tidak di sangkal lagi juga, persaingan yang sengit antara finalis Dewi Remaja 2022 yang tampil dengan kecantikan dan kebijaksanaan yang sama hebat.

Program ini juga telah pun berlangsung selama 8 minggu sejak 16 Julai 2022 pada setiap Sabtu menerusi saluran 104 Astro Ria dan Astro Go. Kehangatan para finalis juga jelas terlihat pada setiap episod dan kini berakhir dengan kemenangan yang adil.

Takhta Dewi Remaja kini pada Ratu Unduk Nadau Sabah

Kemenangan dan takhta Dewi Remaja 2022 telah di pegang oleh gadis kelahiran Sabah, Tracie Sinidol, 21, juga turut menyandang gelaran Dewi Favourite membawa pulang wang kemenangan berjumlah RM 10,000.00 berserta trofi dan tiara. Dia juga di kenali sebagai ‘bendahari syurga’ dan persis Mira Filza.

Apabila di temubual ketika berakhir acara final itu, Tracie meluahkan rasa terkejut dan tidak sangka malam ini dia bakal melakar nama sebagai pemenang Dewi Remaja 2022. Jelas terlihat di mukanya ketika sedang di soal tentang perasaannya dan keterujaannya.

“Malam ini saya mahu enjoy the stage, what ever happen, happen. Apa yang penting kami dapat buat performance yang baik,

“Tapi di nobatkan sebagai pemenang memang beyond my expectation,

“Saya tidak anggap mereka sebagai pesaingan saya kerana kami adalah satu team untuk bersama-sama naik.” katanya.

Artikel berkaitan: Syamira Pecah Rekod Pencarian Dewi Remaja, Jadi Peserta Hijab Pertama Di Pentas Akhir

Bekas Ratu Unduk Nadau Sabah itu sudah mengalahkan 3 finalis yang berjaya ke pusingan akhir final Dewi Remaja 2022. Tempat kedua di menangi oleh Bee Aishah manakala tempat ketiga di menangi oleh Kimberly Chua.

Diikuti dengan tempat keempat, Alyssa yang memenangi juga gelaran Dewi Aktif Kinohimitsu. Gelaran bagi Dewi Inspirasi di sandang oleh Keeran.

Pada malam kemuncak Dewi Remaja 2022, kesepuluh finalis yang mara adalah termasuk Rasyiqa, Hyeley, Auni, Dina, Janani dan Zafira. Namun, hanya empat finalis iaitu Alyssa, Bee, Tracie dan Kimberly sahaja yang dapat mara ke pusingan akhir.

Ujian yang di berikan juga sangat menguji minda dan kepandaian para finalis kerana mereka perlu memberikan pandangan menerusi topik yang di berikan secara rawak. Meskipun ada beberapa peserta yang kelihatan gugup, sebilangan peserta bagus dalam memberikan jawapan yang berketepatan pada topik dan kena pada jiwa remaja.

Persembahan pembukaan malam final ini menampilkan ke semua 16 finalis Dewi Remaja 2022 antaranya, Eiman, Melissa, Malle, Keeran, Fifi, dan Reezlyn. Juga turut membuat persembahan di pentas kemuncak oleh Noraniza Idris, Bunga, Amsyar Lee, dan Isaac Voo.

Final Dewi Remaja 2022 bersiaran secara langsung di Dewan Sri Putra, Bukit Jalil dengan hos utamanya, Fikry Ibrahim. Pemberian mahkota Dewi Remaja di berikan oleh Juara Dewi Remaja 2019, Shaza Bae. Pertandingan final ini di adili oleh para juri yang cukup di kenali seperti Datuk Aznil Hj Nawawi, Izara Aishah, dan Didie Alias.

Artikel berkaitan: “Kita Tak Mampu Nak Kawal, Dalam Pertandingan Kena Terima Seadanya…” — Dewi Remaja

Untuk info gaya hidup, kerohanian, tip kecantikan dan kesihatan terkini. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Hijabista. Klik di sini.

OR

Scroll to Top