May 21, 2024

“Saya Bukan Ustazah” Lisa Surihani Konsisten Hijrah, Gementar Kongsi Tip Istiqamah! – Hijabista

“Saya bukan Ustazah,” Lisa Surihani konsisten hijrah, gementar pula bila diminta kongsi tip istiqamah!

Ya, sungguh tak jemu mata memandang kecantikannya. Namun lebih cantik lagi sebenarnya apabila mengenali peribadi Datin Lisa Surihani yang konsisten dalam perjalanan hijrahnya. Istiqamah itu berat, namun ini cara-cara yang dikongsikan agar seseorang itu kekal menjaga aurat dan adab sopan.

Gaya hidupnya berubah. Datin Lisa Surihani tekun membuat transformasi, sekaligus menyuntik inspirasi kepada ramai wanita berkenaan dirinya yang baru. Komited terhadap agama, bijak mengimbangi karier dan keluarga.

Facebook Lisa Surihani

 

 

Facebook Lisa Surihani

 

Lisa Surihani Hijrah Istiqamah

Memetik perkongsian Datin Lisa Surihani, 38 tahun, berkaitan perjalanan spiritual beliau menerusi sesi temu bual eksklusif ‘The Amin Idris Show’, beliau berkali-kali menekankan kepentingan untuk konsisten dalam laluan hijrahnya.

Bintang filem Kuala Lumpur dan pernah diangkat sebagai Pelakon Wanita Terbaik FFM23 serta Pelakon Filem Wanita Popular ABPBH2011 itu turut menitipkan beberapa tip berguna untuk kekal konsisten.

 

Facebook Lisa Surihani

 

(1) Mencari Inspirasi Melalui Contoh Orang Lain

Datin Lisa berbicara tentang bagaimana individu yang berpengaruh dalam industri boleh menjadi sumber inspirasi. Ramai tokoh seni yang dikagumi kerana keupayaan mereka berbicara dengan lancar dan karisma mereka di kaca televisyen. Ini menunjukkan pentingnya memiliki role model atau mentor yang boleh dijadikan contoh dalam istiqamah.

(2) Kepentingan Penguasaan Bahasa

Datin Lisa menekankan betapa pentingnya untuk menguasai beberapa bahasa terutama dalam kerjayanya. Beliau percaya bahawa kemahiran bahasa yang baik adalah penting tidak hanya untuk komunikasi tetapi juga sebagai cara untuk meningkatkan profesionalisme dan keberkesanan dalam penyampaian mesej.

(3) Penglibatan Keluarga

Keluarga Datin Lisa memainkan peranan penting dalam perjalanannya. Beliau menceritakan bagaimana sokongan daripada keluarga sendiri membantu dirinya merasa lebih yakin dan selesa dalam mengejar minat. Sokongan keluarga sering kali menjadi kekuatan tambahan dalam menghadapi cabaran.

(4) Pengalaman Berharga Dalam Industri

Melalui pengalamannya dalam industri hiburan, Datin Lisa belajar banyak tentang kesabaran, ketekunan dan kegigihan. Contohnya, pengalaman seorang rakan artis yang mampu menangis dengan bersungguh-sungguh semasa penggambaran. Ini menunjukkan tingkat profesionalisme dan kemampuan seseorang untuk menguasai emosi dengan betul.

(5) Keaslian dan Kejujuran

Salah satu aspek yang ditekankan adalah pentingnya menjadi keaslian diri dan jujur dalam semua perkara yang dilakukan. Ini tidak hanya membantu dalam mempertahankan integriti peribadi tetapi juga dalam membangun kepercayaan dengan penonton dan pengikutnya.

Ibu bapa Datin Lisa memainkan peranan penting dalam pembentukan identiti dan pilihan kariernya. Nama ‘Lisa’ sendiri diambil daripada inspirasi salah satu watak utama The Mickey Mouse Club yang ditonton ibunya semasa mengandung.

Facebook Lisa Surihani

 

Facebook Lisa Surihani

 

Manakala nama ‘Surihani’ diberikan oleh arwah bapa Datin Lisa yang terkesan dengan seseorang yang dikenalinya dan ingin anak perempuannya memiliki kualiti yang serupa. Hasil gabungan kedua nama tersebut terhasillah nama – Lisa Surihani.

Meskipun arwah bapa Datin Lisa meninggal dunia ketika beliau berumur 23 tahun (tahun 2008), lelaki tersebut masih menjadi mentor yang sangat berpengaruh dalam hidupnya, termasuk dalam keputusan beliau mendalami jurusan undang-undang.

Terpaksa berjuang dengan kehilangan ayah pada usia muda membuatkan hubungannya dengan agama pada masa itu agak ketinggalan.

Namun kini, perjalanan spiritualnya yang baru telah membantunya memahami dan menerima banyak aspek kehidupan, termasuk kehilangan bapanya dengan lebih baik. Ini mencerminkan bagaimana aspek keluarga dan pengalaman peribadi yang mendalam berpengaruh dalam hidup dan hijrah Lisa Surihani.

Artikel berkaitan: https://www.hijabista.com.my/buat-kening-mesti-on-point-nabilah-kariem-dedah-rahsia-kecantikan-terbesarnya/

Tampil #1 on top dengan fashion muslimah terkini di HIJABISTA!
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI


OR

Scroll to Top